Wednesday, October 26, 2011

~ SomeWhere~ in KL. 22 Okt 2011

Assalamualaikum. Apa khabar anda semua? hehe.
lame sungguh tak update blog ni. Alhamdulillah diberi nafas untuk menjadi khalifah di muka bumi ini.

:: Tanggal 22 Okt 2011 ::
Aku berpeluang menjelajah ke KL atau dikenali sbg Kuala Lumpur. ( org mcm tak pernah pegi je) hehe. berjalan2 ke KL dgn pensyarah yg kebetulan nak ke library UIA Gombak. Bertolak dari Kuantan pada pukul 11 menaiki kereta Toyota VIOS .
Kebetulan pesyarah sorang lagi nak menumpang sekali dengan suami ye ke KL menemui family ye disane. so paham2lah dlm kete ye cmne. agak full sket. hehe. tapi dapat gak aku tido sekejap. Kawan aku sorang ag ni follow jugak sbg driver. huhu. kire berlima la dlm kete tu.

Alhamdulillah sampai di PUTRA Gombak pada pukul 1 lebih gitu. masa pada tu jugak kami menunggu ketibaan si Sobri di Putra. Beliau yg dr UKM Bangi. then dapat satu berita bhw yg si Sobri sesat. aduyai. Biase la org first time huhu. kalo aku di tempat beliau. hahah... kopem sesat la. dlm hati ni mmg dah tekad tak nak tinggal kat KL, huhu. Cabaran2..!! Allah..

then alang2 . trus jela pegi UIA. hehe. lame sudah tak pegi UIA semenjak dar join JASA bulan 7 baru2 ni~

Pemandangan Gua tu. Cuba Fikirkan.. mcm bentuk ape??
then pegi solat dulu. time tu pensyarah kami yg dikenali sbg Ustazah Fadelah pegi hntr buku kat library. Hari tu UIA ade event , nth la event ape. huhu. Bak kate ustazah event time batch dorang lagi mantop dan meriah. event hari tu cm biase2 aje. tak ramai sgt org. Geng2 JASA tak de sbb dorang ade program di Sek Org Asli di Negeri Sembilan. So aku buat hal sendiri2 jela sementara tunggu ustazah dari Library.hehehe. Kalo ade rezeki nak la jugak aku sambung UIA. boleh jumpe macam2 org.

then aku dgn kwn aku sorang lagi Nazir dpt melihat student2 UIA dr kelab mane ntah main alat2 muzik yg tradisional tu. tak ingat la ape name. tapi mmg best la doran main. sedap agy lagu dorang mainkan~ huhu. Syahdu je. mcm duk kat Muzium negare jek..

Selepas tu... kami menuju ke PUTRA Gombak, menanti senior, Sobri. huhu. sesat lagi rupenye.. kami menanti penuh debaran. Alhamdulillah muncul jugak. hehe. mukanya yang penat. Si Sobri tersalah stesen rupenye. ptutlah tak sampai2. dan kami menuju ke Kampung Org Asli Gombak tempat dimana yang aku pernah pergi sebelum ni..

Tujuan aku dan rombongan ke Kg Org Asli adalah menziarah family angkat pensyarah aku yang baru sahaja kehilangan ketua keluarga 3 minggu yang lepas. Melihat kepada keadaan mak cik , masih belum ok lagi. Murung je lagi.. Hmm.
Lame jugak kami bersembang.. bukan mak cik je ade. Penduduk Kg yg lain ade gak yang lepak sekali. Sebelum kami bertolak pulang sempat lagi posing2 dgn adik2. ^___^

jiran2 tetangga pun ade

Posing sat.~~

ha tu dia Ustazah gan Mak Angkatnye. Semoga Allah memberi kekuatan kepada mak cik.Amin
bersama kanak-kanak org asli

senyum~ ^__________^

Seterusnya.. kami menuju Destinasi ke GreenWood. Mcm kelakar sket namanya. Tujuannya nak ziarah keluarga bakal Ipar Ustazah.
Nak menuju ke rumah akak tu, kami hampir2 sesat. huhu. Alhamdulillah jumpe jugak rumahnya. Sesampainya cam nampak garang je akak tu. Rupenye akak ni memang sporting giler..!!!! best la kalo ajak borak2.

Akak ni ade anak 4 orang. semua lelaki. tapi xde la nakal sangat. akak ni kerjanya seorang lecture jugak. lame jugak kami di rumah tu. Sampai maghrib. huhu


bakal ibu tak lame lagi (bakal isteri org)

aku pun nak jugak~ :P

then tetibe.. hahaha. si sobri perubah pemikiran ye nak follow kami ke Kuantan. hehe. Beliau sebenarnya pelajar UKM semester satu, merupakan lepasan KIPSAS> senior aku la tu. hehe. Xpe kire ok la tu follow skali. Katenye  rindukan KIPSAS. Alhamdulilah sampai di Kuantan dalam pukul 11. Pengalaman yang tak akan aku lupakan. Insha-Allah kalo ade rezeki aku nak berprogram la kat Kg Org Asli tu. :P
Semoga Allah permudahkan segala urusan aku di dunia & akhirat.

Wallahu'alam~ Assalamualaikum semua.. ^_________^

No comments:

Post a Comment