Wednesday, April 13, 2011

:: Keningau:: .... (^_^)

Assalamualaikum... Alhamdulillah..dikesempatan ini dapat jugak aku mengupdate blog.. walaupun sibuk program Ekspedisi Dakwah ke Sabah selama seminggu.. berkampung di Kg Bariawa Ulu dan Kg Kikarot.. (^_^)..


Perjalanan dari Kota Kinabalu ke Keningau mengambila mase yg agak lame.. jalan yg penuh cabaran.. dengan gaung ye...menempuh banjaran Crocker.. huhuhu..memang mencabar...







Jalan ke Keningau memang adventure laa.. kalah la jalan bukit ke Genting Highland...hahahah.. curammm!!!!... tp Subhanallah.. Maha Suci Allah.. keindahan bukit bukau... memang canteeekk..!!!!


Kami kemudian menginap di Queen Hotel.. then ade ceramah di Pusat Latihan Dakwah KEningau... Ceramah di sampaikan oleh Ustaz Abi Hurairah yang pakar dalam bidang Perbandingan Agama... huhuhuh..walaupon gantok2 jugakkk..dapat jugak berjumpe dengan student2 di sana.. (^_^)


Dari kiri : Kak Amani,kak Nurul, Kak Nadia & Me
huhuhu,,dah abis ceramah lalau pulanglah kami ke Hotel..heheheh... Esoknya ade G kg Bariawa.. hahahaha.. ok setakat ini sahaja dari aku.. serba sedikit pengalaman di Negeri di Bawah Bayu ini.. Wsalam...

1 comment:

  1. nah maduhu wanusolli wanusallimu a`la rasulihil kariim.beruntungnya pergi berdakwah dengan keadaan yg selesa..menaiki kenderaan..semoga Allah S.W.T terima pengorbanan diri mu..Di zaman ini masih ada org yg menyebarkan agama dengan berjalan kaki dan pengorbanan mereka menyebabkan beribu-ribu masuk islam..y menjemput kamu baca laporan ini,semoga kamu ada semangat dan azam sperti mereka..Laporan Rombongan da`wah islam berjalan kaki dari London,united kingdom ke mekkah.Saudi Arabia.

    http://ghostridermujahid.blogspot.com/2011/04/laporan-rombongan-dawah-islam-berjalan.html

    teruskan perjuangan usaha atas agama ini.jazakaAllahu Khair.

    ReplyDelete